Britenes statsministerkarusell
Det gikk som det måtte gå. Den britiske statsministeren Keir Starmer trakk seg som leder av Labourpartiet og går dermed av som statsminister, den fjerde på like mange år. Starmer var presset til to muligheter: Gå av selv eller bli kastet. Uten at Starmer har nevnt noe om sin etterfølger lyser ett navn lang vei: Andy Burnham. Så nå kan det bli anti-Thatcher for alle penga og inn med det Burnham kaller for «Manchesterisme» basert på politikken han som ordfører har ført i Greater Manchester.
