Adolf Hitlers ”Mein Kampf” popularitet bare øker i India. En rekke bokhandlere forteller til den britiske avis The Daily Telegraph at de ikke har noen problemer med å selge den:
– Studenter kommer oftere og oftere inn i butikken og spør etter den. Og vi er mer enn fornøyd med å selge den til dem, sier Sohin Lakhani, eier av Embassy Books, som gjenopptrykker boken hvert kvartal.
Lakhani har ingen problemer med å selge boken:
– De unge ser på boken som en slags suksesshistorie om hvordan en mann kan ha en visjon, og så arbeide for å gjennomføre sin plan suksessfylt, sier Lakhani.
Jaico Publishing House, en av forleggerne i India, forteller at de gjenopptrykker boken minst to ganger i året for å møte den økende etterspørselen.
– Vi var det de første forleggerne i India som publiserte boken og det er nå seks andre forleggere som også publiserer den, men vi var de første som tok sjansen på å publisere den, sier Jaico’s sjefsredaktør, R. H. Sharma, som avviser noen moralske betenkeligheter med å publisere ”Mein Kampf”.